22-23 januari

Vid ca kl 21 den 22 januari, åkte jag till Natalie för att vänta på Christine som skulle köra till Skavsta. Natalie höll på att packa när jag kom och vi snackade och lyssnade på musik. Christine kom vid 23.30 och vi hon hade sin stora resväska som vi skulle checka in. Vi packade ner våra saker som man inte kan ha med sig som handbagage tex parfym krämer osv. Vi lade även ner våra skor i den stora resväskan som var så knallrosa så det var i alla fall ingen risk att vi inte skulle känna igen den...

Vi åkte först förbi Natalies föräldrar och sa hej då till de, sen började roadtrippen hahaha vi lyssnade på musik från min mobil för det fanns ingen radio i bilen. På vägen skulle vi stanna och käka nånstans så vi stannade till på en mack. Chrsitine köpte en hel tunna med kaffe haha och Natalie köpte hamburgare. Christine är en väldigt stressig människa och när vi åkte fel så höll hon på att få damp hahaha det var rätt kul när man var närvarande...

Vid kl 3 var vi framme vid flygplatsen, och vi gick in till gaten och satte oss och spelade kort och drack vin, vi skulle ju ändå inte checka in förrän halv 5... Måste erkänna att jag blev lite full på vinet, Chritstine hade tagit med sig 2 flaskor haha. iaf vid 5 gick vi och checkade in, märkte att vi hade 3 kg övervikt så vi var tvugna att packa om lite och lägga en del i handbagaget och man fick bara ha en väska i handbagage. Förut fick man  ha en bag och en handväska men nu räknas tydligen handväska som handbagage... Jag tömde innehållet i handväskan i bagen, och knölade sedan ner handväskan också. Kameran tog jag runt halsen. Bagen var nu så full att den inte gick att stänga, men det var skitsamma. När vi skulle checka in i gaten, så fick vi väga väskorna för man fick ha max 10 kg handbagage. Jag hade tur att min vägde 9.3 kg hahaha det var på håret... Inne i gaten så gick vi till baren och beställde varsin öl och shot. Så jag var lite full när jag gick på sedan hahaha





Väl på planet så var det ganska fullt så jag fick sitta några rader framför Natalie och Christine, men så fort planet var i luften gick jag bak och vi hinkade líte mer vin och pratade och lyssnade på musik. Flyget tog 3 timmar mellan Stockholm och Barcelona, så vi hade rätt mkt tid på oss.

Vi landade vid 9.30 och vi gick och skulle hämta våran knallrosa väska. Medans vi väntade såg vi biljettkassan där man köpte biljetter till flygbussen, så vi ställde oss i kö och köpte varsin tur och retur biljett. Sedan gick vi ut och började kolla vart man skulle gå till bussarna. Plötsligt kommer jag "Hallå väskan" hahaha vi hade i ivern glömt att hämta våran knallrosa väska så vi går tillbaka in men där står en man som säger att man inte får gå in igen om man gått ut. Så vi får gå till informationen och förklara situationen (tur att Natalie är spansktalande). De säger åt oss att vänta, vilket vi gjorde i nästan en timme... Till slut får vi iaf våran väska och vi beger oss mot flygbussarna.





På bussen sov vi och när vi va framme så letade vi efter metron. Vi köpte en 10 resors biljett som man kunde åka flera personer på. Det var rätt mkt trappor och det va jobbigt med den stora resväskan, men efter många om och men var vi iaf framme där vi blev tillsagda att kliva av. Utanför frågade vi efter vägen till hotellet, och fick reda på att vi skulle ta en buss också. Så efter ännu fler om och men så hittade vi bussen, vi gick på och jag stämplade bara kortet en gång... Tur som jag jämt har så kommer det kontrollanter hahaha men vi spelar bara dumma (vi var ändå turister) så vi slapp böter på 400 euro, så vi hade väl tur i oturen då... Efter en halvtimme tror jag så var vi framme där vi skulle gå av till hotellet och då var det bara att fråga efter vägen igen. Vi gick kanske 10-15 min sedan var vi framme. Hotellet hade en järndörr som man skulle ringa på sedan öppnade de i receptionen. Det såg verkligen inte ut som ett hotell hahaha men det var helt ok ändå. Vi hade bokat dubbelrum så vi checkade in och sedan packade vi upp och fixade lite i rummet, sedan gick vi ner till stan.

Vi fick en karta av hotellet och vi gick till en stor gammal kyrka som hette "Grenada la Familia". Jag tyckte tunnelbane systemet kunde varit bättre, vi skulle åka till en station som hette Catalyuna och byta till en annan linje. För att komma till den andra linjen, var vi tvugna att gå upp från tunnelbanan gå några gator och ner i en annan ingång där vi va tvugna att stämpla korten igen. Gillade inte systemet, men alla har ju olika :P
Vi kom fram till kyrkan i alla fall och den såg ut så här:





Sedan gick vi till den stora kända gatan Las Ramblas, det var där det hände sades det hahaha. Vi gick förbi levande statyer, stånd där man kunde köpa kycklingar, ankor, tuppar, möss, marsvin och alla möjliga djur. Det var ganska hemskt att se 5-6 fåglar i en liten bur så de knappt fick plats.





Vi gick förbi en marknad som vi gick in i, de hade färsk fisk, frukter, grönsaker, och allt möjligt. Det luktade verkligen fisk, för de hade massa hela fiskar, den ena störra än den andra... De hade hummrar och kräftor och testiklar från nåt djur hahaha.
Vi gick vidare och kom fram till hamnen. Det stod en stor staty i mitten av en rondell, den hade stora fina lejon i varje hörn och vi tog så klart kort med lejonen hahaha. Sedan tog vi kort vid hamnen, det blpste ganska mkt faktiskt så vi gick till puben där vi såg att de hade öl för 99cent haha det var en sportbar så alla satt och kollade på fotboll och det var några engelsmän där. vi drack 2-3 öl var och åt lite kyckling tapas. Sedan gick vi hem för att fixa oss för kvällen :D





Självklart så åkte vi fel med t-banan och vi gick av 3 stationer från den rätta så vi fick gå i 1 timme ungefär. Det var inte så roligt eftersom alla hade jävligt ont i fötterna och en av oss hade för små skor till råga på allt. Vi gick förbi en majja butik haha området som hotellet låg i hette "Grácia" och butiken hette "Grassia" haha det va lite roligt... Sen mötte vi 2 poliser, och Christine som verkar tända på poliser ville absolut ta en bild med de. Hon hittade på att hon pluggar till polis i Sverige å grejer haha.





Sent om sider kom vi fram till hotellet och vi fixade oss och började dricka. Vi hade köpt vodka och vin tror jag... Minns inte riktigt haha men full blev jag. Vi gick först och åt lite nachos på nån bar och drack lite Sangria. Efter det så är allt lite suddigt... Vi tog en taxi till en klubb som sades vara bra. Det var väldigt bra musik och vi dansade hela natten. Jag strulade med en kille från Ghana haha vi bytte nr och vi har kontakt haha ;)

den 24-25januari får ni läsa om imorrn

Kommentarer
Postat av: Sara

Hehe, jag fixade en sån där feedjit, eller vad det nu heter :-) när kommer fortsättningen på din resa? Läs och kommentera gärna min blogg :-)



Kramen

2009-01-30 @ 11:17:03
URL: http://sarajohanna.blogg.se/
Postat av: Berii

Det här måste vara den längsta inlägget i bloggens historia!

Och så är du inte klar än! :D Bra jobbat!

2009-01-31 @ 20:52:00
URL: http://thegoldengirl.se
Postat av: Bango

haha ja men fan det handlar ju om en och en halv dag... det hände ganska mkt plus det är bilder :) du som tjatat om mer text :P

2009-02-01 @ 01:46:05
URL: http://bango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0