Sveriges rättsystem...

Läste aftonbladet nyss och gissa vad jag ser: De som Stod åtalade för mordet på Ahmed "Romario" 23 år, har nu blivit friade... Jag fick en chock, de mördade en person och allvarligt skadade 2 andra personer. Och de kommer undan med det pga att tingsrätten inte tycker det är "sannolikt att N.N (18-åringen) med en ögonskada bestående av ett sprucket ögonlock, skulle ha kunnat rusa runt i mörkret på motorvägen och hugga en vältränad yngling till döds och allvarligt skada de båda andra, skriver tingsrätten i sin dom."
Så en människa har lämnat jordelivet och 2 andra människor blev allvarligt skadade, och ingen blir straffad för att det inte är sannolikt!? 18-åringen hade ju erkänt grov misshandel och vållande till annas död, men det ansåg tingsrätten som falskt erkännande. Jag blir så arg att detta kan hända, det kommer ju säkert att överklagas och till slut kommer de få sitt straff men att det ändå kan hända i tingsrätten.
De andra 2 personerna som stod åtalade för medhjälp till mord, försök till mord och medhjälp till försök till mord - men samtliga åtalspunkter ogillas alltså av Attunda tingsrätt.
Jag tycker Sverige borde se över sitt rätts system!!!


Kommentarer
Postat av: Berii

K N A S

2009-03-06 @ 20:56:44
URL: http://thegoldengirl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0